/ Live

„Jak przygotować e‑sklep na zwiększony ruch?” (zaproszenie na podcast Artura Kurasińskiego)

8 min. czytania

Jak przygotować e-sklep na zwiększony ruch? Podcast Technofobia

Z artykułu dowiesz się:

  • kiedy warto zacząć biznes e-commerce od rozwiązań SaaS
  • jak brzmią 3 najważniejsze rady dla e-commerce managerów
  • co jest największym atutem naszego e-booka o Black Friday

1) „Jeśli robisz wszystko, to nie znaczy, że robisz to dobrze”

Dlatego warto czasem zawęzić zakres działania, zredukować obszar wykonywanych usług. Dokładnie tak w pewnym momencie zrobiła Centuria, skupiając się w dużej mierze na branży e‑commerce.

Zrobiła tak, ponieważ posiada wysokie kompetencje technologiczne, rozumie problemy średniego i dużego biznesu e‑commerce, a także potrafi przygotować infrastrukturę dla serwisów obsługujących sprzedaż rzędu 100 tysięcy transakcji dziennie.

2) Black Friday to kamień milowy branży e‑commerce

To moment, na który przygotowuje się bardzo wiele biznesów e‑commerce. Duże brandy B2C muszą pozostawać w gotowości dużo wcześniej, zanim nastanie czas listopadowych promocji. Należy jednak pamiętać, że każda branża ma tak naprawdę swoją specyfikę. Na przykład w branży B2B nie ma takich peaków sprzedażowych.

Istnieją również takie branże, których modelem biznesowym jest działanie „na promocjach”. Schemat wygląda wówczas następująco: peak sprzedażowy, kilka dni spokoju, znowu szczyt – i tak dalej.

3) E‑commerce to specyficzny kanał sprzedaży

Specyficzny, ponieważ w krótkiej chwili w serwisie może pojawić się na przykład milion osób zainteresowanych zakupem Twojego produktu. Łatwo doprowadzić do takiego zdarzenia. Wystarczy w punktowym momencie wysłać do swojej dużej bazy mailingowej informację o promocji. Jeśli nie jesteś na to przygotowany, to… masz problem.

4) Kiedy warto zaczynać od rozwiązań e‑commerce typu SaaS?

Zaczynając przygodę z biznesem e‑commerce, lepiej jest uczyć się go, używając narzędzi typu SaaS.

Gdy w pewnym momencie biznes zacznie dojrzewać i zauważysz, że chcesz poprawić doświadczenia klienta, żeby ten klient do Ciebie powracał – wtedy warto będzie rozbudować sklep o funkcje, których nie ma konkurencja.

Jeśli zobaczysz, że Twój model biznesowy się sprawdził, jesteś w stanie go skalować, dobudowując kolejne funkcjonalności (np. up‑selling, cross‑selling), to jest moment, w którym warto zacząć myśleć o odejściu od platform saasowych.

Dzieje się tak dlatego, ponieważ integrowanie platform SaaS z innymi narzędziami może być trudne lub niemożliwe. SaaS to świetne rozwiązanie dla startującego biznesu, ale z drugiej strony – może stanowić ono „bloker” dla kogoś, kto już wie, że warto będzie zainwestować w rozwój programistyczny (rozwój nowych funkcji) jego biznesu e‑commerce.

Wtedy, na tym etapie rozwoju projektu biznesowego, potrzebne będzie wsparcie takich firm jak Centuria, które zapewnią całodobową ciągłość działania takiego serwisu.

5) Darmowy e‑book o tym, jak przygotować się na Black Friday

Przygotowanie do Black Friday powinno zacząć się jak najwcześniej. Ruszanie z przygotowaniami do BF w październiku i liczenie na to, że zdoła się rozwiązać wszystkie problemy, raczej się nie uda.

Po stronie serwerowej jesteśmy w stanie dużo zrobić – powiedzmy na 3 miesiące przed godziną zero. W wrześniu jest optymalnie, w październiku jest już późno, w listopadzie jest na to za późno. Na 2 tygodnie przed BF system powinien być już zamrożony.

Ten e‑book powstał dlatego, ponieważ mieliśmy wiele doświadczeń, o których chcieliśmy opowiedzieć. Dodatkowo poprosiliśmy o swój wkład firmy softwarowe oraz reprezentantów biznesu e‑commerce. Wszyscy oni podzielili się z nami wieloma cennymi uwagami. I właśnie te praktyczne rady są największą wartością tej unikalnej publikacji.

Jeśli w swoim biznesie e‑commerce nie chcesz pozostawiać miejsca na przypadek – przygotuj się na Black Friday już teraz.

Ściągnij nasz darmowy e‑book!

DARMOWY EBOOK „JAK WYGRAĆ BLACK FRIDAY?”

100-stronicowy poradnik od 24 ekspertów IT i e-commerce

POBIERZ TERAZ

6) 3 najważniejsze rady dla e‑commerce managerów:

– przygotuj się wcześniej do Black Friday

– wybierz dostawców i rozwiązania IT adekwatnie do potrzeb; wybierz dostawców mających doświadczenie w tym aspekcie, na którego osiągnięciu Ci zależy

– opieraj budowanie relacji biznesowych na zaufaniu; wyciągaj wnioski z doświadczeń, które są Twoim udziałem; nie bój się przyznawać klientowi do popełnionych błędów

 

Posłuchaj całej rozmowy:

O tym, jakie zagrożenia mogą pojawić się podczas Black Friday oraz o tym, jakie były początki firmy Centuria, dowiesz się, słuchając całego odcinka podcastu „Technofobia”:

‑> LINK DO PODCASTU

 

Artur Kurasiński – twórca, przedsiębiorca, inwestor w spółki technologiczne. Jak sam o sobie pisze: „od ponad dwóch dekad obserwuję i tłumaczę, jak technologia wpływa na nas i nasze życia”.

O autorze

Centuria

Zobacz także

Zobacz więcej