Disaster Recovery Plan dla e‑commerce

Dobrze zaplanowany i przetestowany pod kątem scenariuszy Disaster Recovery Plan pozwala sprawnie przywrócić działanie serwisu i zminimalizować straty wynikające z jego niedostępności.

Jak działamy?

Disaster Recovery Plan (DRP) to zbiór zasad obejmujący ściśle zdefiniowane procesy, procedury i polityki związane z przywróceniem ciągłości działania środowisk.

Dzięki tej usłudze możliwe jest szybkie przywrócenie prawidłowego działania sklepu internetowego po awarii lub ataku hakerskim. DRP chroni także przed atakami typu ransomware (zaszyfrowanie danych w celu uzyskania okupu). Disaster Recovery Plan jest podstawowym zabezpieczeniem dla każdego dużego e-commerce.

Audyt

Projektowanie

Wdrożenie planu

Symulacje incydentów

Ciągła aktualizacja

Disaster Recovery Plan dla e-commerce: dlaczego warto?

Każdy Disaster Recovery Plan jest szyty na miarę z uwzględnieniem specyfiki danego klienta.

Współpracujemy z kilkoma niezależnymi geograficznie DC oraz dostawcami rozwiązań chmury publicznej. Posiadamy też zespół administratorów dostępnych 24/7 dbających o ciągłość działania usług naszych klientów.

Szybkie przywrócenie sklepu do działania

Minimalizacja strat, unikanie niedostępności

Rozproszenie danych i usług

Maksymalna redukcja ryzyka ataku ransomware

Odwrócenie pozycji negocjacyjnej po ataku

Ciągłość działania Twojego e-biznesu

DRP dla e-commerce: dowiedz się więcej

Ransomware

To rodzaj złośliwego oprogramowania.

Zaawansowane programy Ransomware dokonują zaszyfrowania plików, których praktycznie nie da się odzyskać bez dostępu do oprogramowania deszyfrującego, będącego wyłącznie w posiadaniu hakera. Cały atak ma na celu wymuszenie okupu za dostęp do zaszyfrowanych danych, które utraciliśmy. Znane są też przypadki braku deszyfracji pomimo opłaceniu okupu przez ofiarę.

Dobrze zaprojektowany DRP

Dzięki niemu zyskasz większe bezpieczeństwo.

Prawidłowo zaprojektowane DRP będzie skutecznie chroniło Twój e-biznes przed:

  • uszkodzeniem Data Center (np. pożary, katastrofy naturalne),
  • atakami hakerskimi,
  • przypadkowym usunięciem danych,
  • celowym usunięciem danych,
  • uszkodzeniem hardware np. serwerów produkcyjnych lub/i serwera kopii zapasowych.

Stack technologiczny

Szeroki wachlarz rozwiązań

Jesteśmy wyspecjalizowanym zespołem doświadczonym w pracy na różnych technologiach związanych z dużym e-commerce. Pracujemy głównie na frameworku Magento, systemach Windows i Linux oraz w ramach usług cloudowych Microsoft, Google, Amazon.

Powiązane case studies

Castorama Case Study

Współpraca z jednym z największych projektów Magento w …

E-commerce castorama.pl to jednocześnie jeden z największych pod względem ruchu sklepów internetowych Magento w Polsce. Właścicielem marki Castorama jest brytyjska grupa Kingfisher  Od 2017 roku na …
Zobacz więcej

FAQ

Co otrzymam w ramach współpracy z Centurią w ramach usługi Disaster Recovery Plan?

Dokładne przeanalizowanie obecnej infrastruktury pod kątem bezpieczeństwa, projekt wraz z wyceną rozwiązania, wdrożenie, symulację incydentów oraz utrzymanie usługi zgodnie z najlepszymi standardami na rynku.

Jak cena oferowanych usługi Disaster Recovery Plan przekłada się na skuteczność ich realizacji i osiągane efekty?

Cena jest mocno uzależniona od skali rozbudowania DRP. Im więcej ryzyk adresuje projekt DRP, tym droższe będzie samo rozwiązanie, na przykład z uwagi na dywersyfikację Data Center / geo-redundancje środowisk.

Jakie rozwiązania przyjmuje Centuria na wypadek awarii serwerowni?

Centuria posiada kilku niezależnych dostawców Data Center w Polsce i za granicą oraz korzysta z zasobów największych dostawców chmur publicznych takich jak Amazon Web Services, Google Cloud Platform Microsoft Azure 

Jak wygląda proces komunikacji klienta z supportem w przypadku problemów z aplikacją sklepu / atakiem hakerskim?

Posiadamy techniczny zespół pierwszej linii wsparcia, który monitoruje środowiska i reaguje na wszelkie zgłoszenia i awarie w trybie 24/7. Awarie można zgłaszać przez nasz system zgłoszeniowy, telefonicznie bądź mailowo. Reagujemy na nie natychmiastowo!

Jaki jest czas przywrócenia mojego sklepu do działania w przypadku utraty danych?

To zależy między innymi od poziomu skomplikowania i rozbudowania środowiska, ale też od tego, jak poważny w skutkach był incydent. Proces przywracania może potrwać od kilku minut do kilku godzin.  

Umów darmową konsultację!