Support 24/7: +48 61 646 07 77
Disaster Recovery Plan (DRP) to zbiór zasad obejmujący ściśle zdefiniowane procesy, procedury i polityki związane z przywróceniem ciągłości działania środowisk.
Dzięki tej usłudze możliwe jest szybkie przywrócenie prawidłowego działania sklepu internetowego po awarii lub ataku hakerskim. DRP chroni także przed atakami typu ransomware (zaszyfrowanie danych w celu uzyskania okupu). Disaster Recovery Plan jest podstawowym zabezpieczeniem dla każdego dużego e-commerce.
To rodzaj złośliwego oprogramowania.
Zaawansowane programy Ransomware dokonują zaszyfrowania plików, których praktycznie nie da się odzyskać bez dostępu do oprogramowania deszyfrującego, będącego wyłącznie w posiadaniu hakera. Cały atak ma na celu wymuszenie okupu za dostęp do zaszyfrowanych danych, które utraciliśmy. Znane są też przypadki braku deszyfracji pomimo opłaceniu okupu przez ofiarę.
Dzięki niemu zyskasz większe bezpieczeństwo.
Prawidłowo zaprojektowane DRP będzie skutecznie chroniło Twój e-biznes przed:
Każdy Disaster Recovery Plan jest szyty na miarę z uwzględnieniem specyfiki danego klienta.
Współpracujemy z kilkoma niezależnymi geograficznie DC oraz dostawcami rozwiązań chmury publicznej. Posiadamy też zespół administratorów dostępnych 24/7 dbających o ciągłość działania usług naszych klientów.
Szybkie przywrócenie sklepu do działania
Minimalizacja strat, unikanie niedostępności
Rozproszenie danych i usług
Maksymalna redukcja ryzyka ataku ransomware
Odwrócenie pozycji negocjacyjnej po ataku
Ciągłość działania Twojego e-biznesu
Sprawdź, co mówią o nas nasi partnerzy!
Co otrzymam w ramach współpracy z Centurią w ramach usługi Disaster Recovery Plan?
Dokładne przeanalizowanie obecnej infrastruktury pod kątem bezpieczeństwa, projekt wraz z wyceną rozwiązania, wdrożenie, symulację incydentów oraz utrzymanie usługi zgodnie z najlepszymi standardami na rynku.
Jak cena oferowanych usługi Disaster Recovery Plan przekłada się na skuteczność ich realizacji i osiągane efekty?
Cena jest mocno uzależniona od skali rozbudowania DRP. Im więcej ryzyk adresuje projekt DRP, tym droższe będzie samo rozwiązanie, na przykład z uwagi na dywersyfikację Data Center / geo-redundancje środowisk.
Jakie rozwiązania przyjmuje Centuria na wypadek awarii serwerowni?
Centuria posiada kilku niezależnych dostawców Data Center w Polsce i za granicą oraz korzysta z zasobów największych dostawców chmur publicznych takich jak Amazon Web Services, Google Cloud Platform, Microsoft Azure.
Jak wygląda proces komunikacji klienta z supportem w przypadku problemów z aplikacją sklepu / atakiem hakerskim?
Posiadamy techniczny zespół pierwszej linii wsparcia, który monitoruje środowiska i reaguje na wszelkie zgłoszenia i awarie w trybie 24/7. Awarie można zgłaszać przez nasz system zgłoszeniowy, telefonicznie bądź mailowo. Reagujemy na nie natychmiastowo!
Jaki jest czas przywrócenia mojego sklepu do działania w przypadku utraty danych?
To zależy między innymi od poziomu skomplikowania i rozbudowania środowiska, ale też od tego, jak poważny w skutkach był incydent. Proces przywracania może potrwać od kilku minut do kilku godzin.