Support 24/7: +48 61 646 07 77
Strona główna Największe sklepy online trzymają dane na ich serwerach. Teraz rywale stworzą jeden biznes.
Pierwsza fuzja w polskich usługach business continuity (ciągłości działania)
Co łączy tak popularne sklepy i usługi jak eobuwie.pl, Homla, Lancerto czy Medicover? Te marki powierzyły odpowiedzialność za utrzymanie ciągłości swoich usług online (w tym serwerów) jednej firmie. To Poznańska Centuria S.A. – jedna z niewielu firm ze 100% polskim kapitałem w bardzo szybko rosnących usługach business continuity.
Continuity, czyli inaczej usługi ciągłości działania to rynek, którego wartość w Polsce eksperci szacują na ok. 4 mld złotych rocznie. Wielkopolanie z Centurii mają ambicje by walczyć o pozycję lidera tej branży. Właśnie połączyli się strukturalnie z jednym z rywali – krakowskim Adminotaur Sp. z o.o., dodając do portfolio tak bardzo potrzebne usługi typu DevOps. Dlaczego to ważna informacja dla polskiej branży e‑commerce?
Łączące się marki dzisiaj dostarczają serwery oraz obsługę IT dla e‑sklepów generujących rocznie ponad 3 miliardy złotych sprzedaży i obsługujących ponad kilkaset tysięcy transakcji jednego dnia. Stabilności takiej skali działań nie powierza się przypadkowym osobom, potrzebni są eksperci. Założyciel Centurii, dr Maciej Kalkowski, zaczynał od kariery naukowej. Do dziś jest adiunktem w Zakładzie Teorii Algorytmów i Bezpieczeństwa Danych UAM. Gruntowną wiedzę informatyczną połączył ze zrozumieniem potrzeb współczesnych biznesów.
Według raportu e‑Izby: “Dekada polskiego e‑commerce” większość menedżerów e‑commerce ocenia, że przez najbliższe 2 lata dynamika e‑handlu utrzyma się na wysokim poziomie 15‑20% rocznie. To rozwój przyprawiający o zawrót głowy, który jednak tworzy silny popyt na wiarygodne continuity, w tym wspierające je usługi hostingowe i IT. Dodatkowo, do tego dołącza trend związany z infrastrukturą chmurową, w szczególności opartą na AWS (usłudze Amazon Web Services – przyp.).
Centuria to jeden z liderów profesjonalnych rozwiązań serwerowych i administracyjnych dla e‑commerce. Z jej usług korzystają min. grupa CCC (eobuwie i DeeZee), Homla, Lancerto czy Medicover, którzy od wielkopolan dzierżawią przestrzeń serwerową oraz utrzymują hostingową ciągłość działania dla swoich biznesów online oraz korzystają z tzw. SysOps (System Operations), czyli utrzymania stabilności i wydajności systemów informatycznych.
Krakowski Adminotaur specjalizuje się w DevOps (Developement and Operations) – czyli skupia się na integracji, automatyzacji i dostarczaniu oprogramowania oraz projektach chmurowych, w szczególności opartych na Amazon Web Services. W ich portfolio znajdują się projekty dla takich marek jak: Sensi Labs, Woodpecker, TimeCamp czy Property Group.
Wspólną cechą obu firm, poza nieprzerwanym dążeniem do zapewnienia najwyższej jakości usług, jest w 100% polskie pochodzenie kapitału i długa historia stabilnego organicznego wzrostu.
Centuria poszerza swoje portfolio o szerokie kompetencje DevOps oraz obsługę chmurową. Adminotaur będzie mógł dzięki połączeniu korzystać ze strukturalnych atutów Centurii – zarówno w kwestii kompetencji w hostingu, jak i wysokich standardów obsługi, które już wcześniej stanowiły podstawę działania obu podmiotów. Centuria posiada certyfikat ISO 27001 oraz zapewnia usługi zgodne ze standardem PCI‑DSS (czyli norm bezpieczeństwa w przetwarzaniu danych kart płatniczych). Klienci Adminotaura mogą oczekiwać podniesienia standardu usług, podniesienia bezpieczeństwa infrastruktury czy jeszcze wyższych standardów w ochronie danych osobowych. Dla Klientów Centurii, obok dalszego wzrostu jakości obsługi, niewątpliwym atutem będzie uzyskanie dostępu do jeszcze szerszej gamy specjalistów z zakresu utrzymania środowisk cloud i rozwiązań DevOps.
Spółki deklarują, że chcą stabilnie dążyć do budowy pozycji lidera w rynku continuity.
Połączone kompetencje łączących się marek, w szczególności oferowanie usług DevOps i SysOps przez jedną organizację umożliwi klientom jeszcze skuteczniejsze zarządzanie infrastrukturą IT, co przełoży się na zwiększoną wydajność i konkurencyjność ich biznesów.
Jakie będą najbliższe działania łączących się podmiotów? W najbliższych miesiącach Centuria i Adminotaur będą integrowały część swoich procesów biznesowych, celując w zwiększanie konkurencyjności. Co istotne, obie spółki aktywnie rekrutują pracowników, oferując rynkowi wsparcie 24/7 przez 365 dni w roku.
Zadaniem firm z continuity jest planowanie i zapewnienie ciągłości działania firm w przypadku awarii, katastrof lub innych zakłóceń. Do skutecznego i kompleksowego działania w continuity potrzebne jest specyficzne połączenie kompetencji IT, praktyki w hostingu (obsłudze serwerów) oraz w tzw. DevOps.
Specjaliści continuity analizują ryzyka i tworzą plany awaryjne na wypadki takie jak: błędy oprogramowania, uszkodzenia sprzętu, cyberataki czy zdarzenia losowe i katastrofy. Słowem – ich zadaniem jest przeciwdziałanie przerwom w usługach cyfrowych.
Dane klientów usług business continuity są bezpieczniejsze a infrastruktura jest łatwo skalowalna, w razie potrzeb rozwoju skali działalności. Z kolei kompetencje DevOps zapewniają efektywne zarządzanie systemami, szybkie reakcje na problemy i ułatwione skalowanie rozwoju usług cyfrowych.
Firmy zajmujące się continuity umożliwiają zminimalizowanie przestojów, ochronę danych i stabilność biznesową.
Wartość tego rynku w Polsce eksperci szacują na ok. 0,2‑0,5% wartości łącznej rynku e‑commerce.
Dołącz do newslettera. Bądź na bieżąco ze światem e-commerce oraz cyber bezpieczeństwa!
Bezpieczeństwo danych potwierdzone certyfikatem ISO 27001
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |